Zakres działań
Marzena Szczęśniak
Do zadań Referatu Ewidencji Ludności należą sprawy związane z ewidencją ludności i wydawaniem dowodów stwierdzających tożsamość, a w szczególności:
-
prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności;
-
prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania;
-
sporządzanie wydruków dla potrzeb poboru;
-
sporządzanie wydruków dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu dla potrzeb oświaty;
-
prowadzenie rejestru wyborców oraz aktualizacja tego rejestru;
-
prowadzenie spraw i przygotowywanie niezbędnych materiałów do przeprowadzania wyborów prezydenckich, parlamentarnych i samorządowych oraz referendów;
-
współdziałanie z Rządowym Centrum Informatycznym, Centralnym Biurem Adresowym i Wojskowymi Komendami Uzupełnień;
-
współdziałanie w realizacji zadań związanych ze spisami;
-
udzielanie informacji o danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
-
wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość;
-
przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane;
-
prowadzenie spraw dotyczących zbiórek publicznych i zgromadzeń;
-
przyjmowanie obwieszczeń;
-
wykonywanie zadań wynikających z ustawy o repatriacji w zakresie kompetencji organów gminy.