Zobacz odpowiedzi
Ilość: 2942
Lp. | Data | Pytanie / Odpowiedź |
---|---|---|
831. | 2019-09-24 |
Witam serdecznie . Piszę jako mieszkaniec ale i rodzic trójki dzieci które na co dzień poruszają się samodzielnie po naszym mieście chociażby pokonując drogę do szkoły . Proszę by przyjrzeć się sytuacji na 3 Maja z Rozkoszną w kierunku Lelewela .Brak przejścia ,pasów, spowalniaczy .. czegokolwiek co umożliwi bezpieczne przejście na drugą stronę ulicy. Co dzień setki osób udają się tamtędy na dworzec by dotrzeć do pracy ,co dzień widzę mamy wychylające się z wózkami i małe dzieci które przebiegają na „chybił trafił” . Samochody pędzą jak szalone a przejść trzeba ... tylko nie ma jak. Myślę,ze bezpieczeństwo na pierwszym miejscu w naszym mieście a to miejsce naprawdę przyczyni się kiedyś do tragedii . Z wyrazami szacunku Katarzyna Odpowiedź:
Dzień dobry. Wykonanie przejścia dla pieszych w ul. 3 Maja na wysokości ul. Rozkosznej w Józefowie przewidziane jest do realizacji przez Zarząd Dróg Powiatowych w 2019 r (ulica 3 Maja jest drogą powiatową). Według informacji uzyskanej 1 października od zarządcy drogi obecnie prowadzona jest procedura wyłonienia wykonawcy. Pozdrawiam. |
832. | 2019-09-23 |
Dzień dobry, Moje pytanie dotyczy dlaczego Mieszkańcy Górek ponownie są ludnością gorszej kategorii i znowu podzieleni tym razem przez planowaną komunikację miejską, która ma zostać uruchomiona od najdalszych punktów Józefowa do centrum. I nieważne jest, że na trasie Nadwiślańskiej kursuje minibus czy 702, które tak samo przemieszczają się przez Błota, jednak nie może nas łączyć wspólna komunikacja miejska.. Przy wyborach Pan Burmistrz bardzo liczył na każdy głos, ale teraz mieszkańcy nie MOGĄ liczyć na wsparcie Burmistrza. Wszyscy mieszkańcy jednakowo są zobowiązani do PŁACENIA PODATKÓW i do każdych drzwi bez wyjątku zastuka windykator jeżeli w porę nie zapłaci się za odpady komunalne czy nieruchomość. Czy tak ma wyglądać polityka Burmistrz w zadbaniu o bezpieczeństwo najmłodszych.Anna Odpowiedź:
Dzień dobry. Przy planowaniu kursowania autobusu kierowano się kilkoma obiektywnymi wskaźnikami, które pozwoliły na ustalenie optymalnej na chwilę obecną trasy. Jednym z nich była bez wątpienia odległość do jakiekolwiek środka transportu, innym – gęstość zaludnienia. Dlatego autobus ma jeździć m.in. Wiązowską, którą do tej pory nie kursowała żadna komunikacja. Autobus to nowe przedsięwzięcie w mieście i będziemy uważnie obserwować jego funkcjonalność i efektywność oraz w miarę możliwości modyfikować jej działanie. Pozdrawiam. |
833. | 2019-09-22 |
Panie Burmistrzu, ul Polna miała zostać zrobiona do ul. Bema - została wykonana "w połowie" ponieważ na końcowym odcinku był problem ze stanem posiadania praw do pewnych części działki - to natomiast było b. dobre uzasadnienie aby przesunąć fundusze. Na początku tego roku były informacje, że miasto skorzysta ze "spec ustawy" i sprawa powinna być rozwiązana do wakacji aby można było dokończyć prace w kolejnym roku. Projekt jest. Pytanie zatem czy miasto już uzyskało prawa do gruntów? Jeśli tak to czy ta ulica będzie rozpatrywana w perspektywie 2020? Jeśli nie, to czy Pan Burmistrz/urzędnicy sądzą, że stanie to się zanim zakończą się prace nad budżetem 2020? Patryk Odpowiedź:
Dzień dobry, nawierzchnia asfaltowa na ul. Polnej została wykonana na takim odcinku, na jakim było to planowane na rok 2018, czyli od ul. Wawerskiej do ul. Przybosia. W tym roku na podstawie „specustawy” Miasto nabyło prawa do ul. Polnej na odcinku od ul. Przybosia do ul. Bema. Projekt modernizacji tego fragmentu jest już gotowy. Obecnie trwają prace nad projektem budżetu na rok 2020 i planem wydatków inwestycyjnych, w tym listą ulic do utwardzenia. Pozdrawiam. |
834. | 2019-09-20 |
Dzień dobry Czy to prawda, że działalność restauracji "Willa Brzegi" przy ul. Wawerskiej jest niezgodna z prawem? Obserwuję tę restaurację już od jakiegoś czasu nawet byłam tam na obiedzie, trudno uwierzyć, że taka inwestycja może być nielegalna. Czy Urząd podjął jakieś kroki wyjaśniające w tej sprawie? Pozdrawiam Monika Odpowiedź:
Dzień dobry. Urząd Miasta nie ma uprawnień do oceny sposobu użytkowania obiektów budowlanych, w związku z tym skierowano pismo do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Otwocku z prośbą o podjęcie stosownych działań w stosunku do wspomnianego obiektu. Sprawa jest w toku. Pozdrawiam. |
835. | 2019-09-19 |
Pani Burmistrzu, jak jest z liczebnością klas i podziałem na lekcjach angielskiego. Wiem, że oficjalny zapis nakazuje, podział powyżej 24 osób, ale nie ma nic, że jak jest mniej to nie można. Wiem, że pieniędzy w budżecie mało... w maju zapadła decyzja o łączeniu klas (w naszej - obecnie - Vc w SP1, po odejściu uczniów do SP3 miało zostać 18 osób). Zapowiedziano nam, że to za mało na utrzymanie klasy, a głównym argumentem, który przekonał rodziców, to to że przy tak małej liczbie osób nie będzie podziału na angielskim. Teraz jest sytuacja taka, że do klasy doszło 5 osób - jest 23 dzieci, a podziału na angielskim nie ma. trochę czujemy się zawiedzeni/ oszukani... zwłaszcza, że wiem, że są w szkołach klasy poniżej 20 uczniów. Angielski w tak licznej klasie nie ma sensu... pozdrawiam Agnieszka Odpowiedź:
Dzień dobry. W józefowskich szkołach podstawowych rzeczywiście zdarzają się klasy poniżej 24 osób, które na lekcjach języka są dzielone na grupy, ale dotyczy to konkretnych przypadków: klas VIII, które czeka egzamin ósmoklasisty oraz takich, w których wymagała tego specyfika oddziału (np. obecność uczniów z orzeczeniami). Takie przypadki rozpatrywane są indywidualnie. Mogą również zdarzać się klasy, w których podział na grupy zaplanowano w maju, kiedy klasa liczyła 25 osób, a w czasie wakacji część uczniów z niej odeszła. Generalnie jednak, jak słusznie Pani wspomniała, jeśli klasa liczy mniej niż 24 uczniów, to nauka języka obcego odbywa się w tym zespole klasowym. Pozdrawiam. |
836. | 2019-09-19 |
W związku z segregacja odpadów, czy odpady bio mogę wkładać w brązowym worku na wierzch do kosza ze zmieszanymi? Michalinek Odpowiedź:
Dzień dobry. Bardzo dziękuję za troskę o właściwe segregowanie odpadów. Odpady bio zgromadzone w brązowym worku bardzo proszę wystawiać osobno. Pozdrawiam. |
837. | 2019-09-14 |
Dzień dobry, w części Michalina , Józefowa porusza się ciemne auto, ostatnio widziane bez tablic rejestracyjnych przynajmniej z tyłu; jeżdżące dość często ulicami szczególnie tymi bez spowalniaczy, wieczorem, w nocy, bardzo głośne; irytujące; chyba ktoś już zwracał uwagę kierowcy, bez skutku; czy odpowiednie służby mogłyby się tym zająć? dziękuję Odpowiedź:
Dziękuję, przekazałem tę informację policji. W ostatnim czasie Józefów jest w szczególnym zainteresowaniu policjantów Wydziału Ruchu Drogowego KPP w Otwocku w zakresie wyeliminowania niebezpiecznych zjawiska na drogach. |
838. | 2019-09-13 |
Dzień dobry. mam pytanie odnośnie psów na plażach nad świdrem. czy ewentualnie w przyszłym roku można wprowadzić zakaz swobodnego biegania psów po plażach nad Świdrem. bawią się tam małe dzieci i nagle między nie wbiega duży pies bez smyczy i kagańca a właściciel jest gdzieś dalej. Poza tym są osoby uczulone na sierść. Może bardzo "zapracowana" straż miejska czasem by tam zajrzała, przy okazji zwracając uwagę na picie alkoholu? Pozdrawiam. Odpowiedź:
Dzień dobry. Przez okres wakacji patrole SM systematycznie kontrolowały tereny nad rzeką Świder, głównie pod kątem zaśmiecania, dewastacji koszy na śmieci, ławek, itp. W br. odbyło się 120 patroli w ramach akcji "Bezpieczne Wakacje 2019". Kwestię pilnowania psów reguluje kilka przepisów. Kodeks wykroczeń nakazuje zachowanie środków ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia oraz zakazuje puszczania psa luzem w lesie, a zgodnie z Uchwałą Nr 71/VIII/2019 Rady Miasta Józefowa z dnia 31 maja 2019 r. „zwolnienie psa ze smyczy, ale z nałożonym kagańcem, jest dozwolone jedynie w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi”. Straż Pana uwaga została przekazana Straży Miejskiej, która będzie kontynuowała patrole, ze wzmożoną intensywnością z w okresie letnim. |
839. | 2019-09-12 |
Proszę o informację, gdzie można znaleźć rozpisany konkurs na nowego dyrektora ICSiR. Odpowiedź:
Dyrektor ICSiR nie zmienił się. Te funkcję cały czas pełni pani Jadwiga Kopka. Pozdrawiam. |
840. | 2019-09-11 |
Szanowny Panie Burmistrzu mamy w Józefowie 3 szkoły podstawowe i kilka jednostek przedszkolnych czy naprawdę tak trudno jest zorganizować by zebrania we wszystkich tych jednostkach były każde w innym terminie ? Rozumiem ze każdy z nas ma dzieci w rożnym wieku niektóre z nich uczęszczają do szkół w Warszawie ale czy chociaż na poziomie naszego miasta jest to naprawdę takie trudne do organizacji. Może Panu uda się zasugerować dyrektorom naszych jednostek - przecież tydzień roboczy ma 5 dni. Oczywiście jest to tylko moja sugestia ale myśle ze bardzo pomocna dla nas wszystkich rodziców zarówno teraz jak i w przyszłości. Pozdrawiam Zosia Odpowiedź:
Dzień dobry. Oczywiście Pani uwaga zostanie przekazana Dyrektorom szkół. Pozdrawiam. |