Józefów. Portal Urzędu Miasta. Ładowanie...

Zobacz odpowiedzi



Ilość: 2953

Lp. Data Pytanie / Odpowiedź
131. 2024-08-02
Przy konsultacjach budowy nowego przedszkola jako mieszkańcy ul. 11 listopada zostaliśmy pominięci, gdyż rzekomo budowa i przedszkole będzie miało znikomy wpływ na nasze funkcjonowanie. Dlatego zatem odkąd zaczęła się budowa jesteśmy truci spalinami i hałasami z ciężarówek, które stoją na ulicy 11 listopada przez długi czas z zapalonymi silnikami? Straż miejska ma za dużo zleceń, żeby na bieżąco reagować. Proszę o dotrzymanie warunków ustalonych, iż budowa ma nie wpływać na funkcjonowanie mieszkańców.
-- Agnieszka
Odpowiedź:

Prowadzenie prac budowlanych niestety zawsze będzie się wiązało z pewnymi przemijającymi uciążliwościami.

Akurat w ostatnich dniach odbywały się prace związane z wykonaniem płyty fundamentowej i dostawą prawie jednocześnie ok. 600m3 betonu. Niestety, pojazdy dostarczające beton w oczekiwaniu na wyładunek musza utrzymywać ruch mieszarki bębnowej zwierającej beton, aby zapewnić właściwą konsystencję mieszanki betonowej w momencie betonowania. Utrzymanie ruchu mieszarki możliwe jest tylko przy włączonym silniku – stąd wynikały uciążliwości związane z ruchem ciężkich pojazdów.

Bardzo przepraszamy za czasowe uciążliwości związane z budową nowej siedziby przedszkola miejskiego.

Ponieważ  budowany obiekt będzie służył ogółowi mieszkańców Józefowa, prosimy o jeszcze trochę cierpliwości – uciążliwości powinny się zmniejszyć wraz z zakończeniem prac betoniarskich.

Z up. Zastępca Burmistrza Piotr Gąszcz

132. 2024-07-29
Panie Burmistrzu Szanowny.
Jak tam wygląda sytuacja z warunkami zabudowy działki 139 obręb 2?
Działka już podzielona i co na działce gdzie mogły być tylko dwa mieszkania będą 4?
Co z miejscami parkingowymi co z terenami zielonymi?
Czy w porządku jest wobec swoich mieszkańców, że deweloper stosując kruczki prawne dopina swego. A misto biernie się przygląda? Zarzekał się Pan wcześniej że na działce nie może być innego budynku nóż 2 lokalowy
-- Jacek
Odpowiedź:

Szanowny Panie Jacku. Na działkę po podziale, tzn. obecnie działkę ew. nr 139/2 w obr. 2  dotychczas nie wpłynął żaden nowy wniosek o ustalenie warunków zabudowy, więc na tym etapie nie można przewidzieć jakie będą dalsze działania Inwestora.

Jeżeli chodzi o dotychczasową realizację, to Inwestor na etapie zgłoszenia do użytkowania musiał zachować parametry z wydanego pozwolenia na budowę. Natomiast istnieją przepisy ustawowe, które umożliwiają dokonanie podziału niezależnie od planu miejscowego lub wydanej decyzji o warunkach zabudowy.

Z up. Zastępca Burmistrza Piotr Gąszcz

133. 2024-07-26
Dzień dobry. Na ulicy Jaśminowej powstało sporo nowych budynków, a ciągle nie ma tam wodociągu, a jakość drogi pozostawia wiele do życzenia. Czy w najbliższych latach planowane są tam inwestycje związane z wodociągiem i budową drogi?
-- Marek
Odpowiedź:

Dzień dobry. Na odcinku Malinowskiego- Kosmonautów sieć wodociągowa jest zaplanowana do realizacji po otrzymaniu dofinansowania z programu FENIX „Woda do spożycia” – wniosek został złożony 31.01.2024r. Procedura konkursowa w toku. Planowana realizacja robót, pod warunkiem uzyskania dofinansowania, jest zaplanowana na 2026 r.

Na odcinku Kosmonautów-Werbeny sieć wodociągowa zostanie zarekomendowana do budżetu Miasta na kolejne lata.

Budowa drogi będzie możliwa po uzbrojeniu terenu w sieci podziemne.

Z up. Zastępca Burmistrza Piotr Gąszcz

134. 2024-07-21
Panie Burmistrzu, na osiedlu Dębinka (ulice Orla, Krótka, Gołebia, Pawia, Łabędzia itd.) są tylko dwa śmietniki oraz ten przy placu zabaw
na Godebskiego. Czy miasto rozważy postawienie dodatkowych śmietników np. na ulicy Orlej (skrzyżowania z Łabędzią albo Gołębią)?
Dziękuję za pochylenie się nad sprawą, gdyż zdecydowanie jest za mało tych śmietników - ich postawienie pomogłby z drobnymi smieciami czy ze sprzątaniem po psach. Pozdrawiam
-- Klaudia
Odpowiedź:

Dzień dobry. Ustawimy śmietniki we wskazanym rejonie. Obecnie czekamy na dostawę pojemników. Pozdrawiam.

135. 2024-07-18
Dzień dobry,
Panie Burmistrzu nie ma naszej zgody na ponoszenie opłaty za odbiór odpadów komunalnych, kiedy w wyznaczonym terminie nie są odbierane . My mieszkańcy z tego tytułu nie mamy obniżonej kwoty do zapłaty. Burmistrz nie przyjdzie i nie posprząta po dzikich zwierzętach! Nie za to płacimy podatki i opłaty!
Pytanie co Władza Józefowa może zrobić by poprawić życie mieszkańców Ul. Górczewskiej. Teren zapomniany przed Władze. Dobrze, że Bóg istnieje i rozsądzi
-- Joasia
Odpowiedź:

Dzień dobry. Miasto nie planuje podnoszenia opłat za odbiór odpadów komunalnych w tym roku. W przypadku nieodebrania odpadów prosimy o zgłoszenie reklamacji pod nr 22 779 00 20.

136. 2024-07-16
Szanowny Panie Burmistrzu,
Zwracam się z pytaniem a zarazem prośbą dotyczącą organizacji tego rocznego biegu w dzień niepodległości w Józefowie. Czy znane już są szczegóły dotyczące zamknięcia ulic? Przez ostatnie lata służby niestety nie były przyjazne w stosunku do mieszkańców i ulice były zamykane tworząc zamknięty krąg wokół osiedli, bez informacji wcześniej. Jest to dzień świąteczny,ale niektórzy pracują dyżurowo. Wracają z pracy właśnie podczas biegu i chcą dostać się do domu po długich godzinach spędzonych w pracy. Niestety doświadczenia pokazują, że poprzednie edycje nie zostały zaplanowane należycie i służby blokowały dostęp do dużej części Józefowa przez kilkadziesiąt minut uniemożliwiając dotarcie do domu. Proszę o kontrolę sprawy, przemyślenie, publikację planu zamknięcia ulic.
-- Andrzej
Odpowiedź:

Szanowny Panie. Tegoroczne obchody uroczystości z okazji 11 listopada, podobnie jak w latach ubiegłych, obejmą także organizację biegu ulicznego po ulicach naszego miasta. Bieg cieszy się dużym zainteresowaniem - o czym świadczy fakt uczestnictwa blisko 300 osób w różnych kategoriach wiekowych. Z uwagi na obowiązujące przepisy oraz procedury pozyskiwania odpowiednich zgód na organizację biegu, niezbędne jest zabezpieczenie ulic (czasowa organizacja ruchu) – czyli wyłączenie ich z ruchu drogowego. Służby porządkowe (Straż Pożarna, Policja, Straż Miejska) nadzorują bezpieczeństwo w trakcie biegu. Czasowa organizacja ruchu wyznaczona jest w godz. 13:30 – 16:00 w zależności od dystansu. W naszym mieście organizujemy 2 biegi patriotyczne w roku po ulicach naszego miasta, a zamknięcie jest kilkugodzinne. Niemniej jednak dołożymy wszelkich starań, aby organizowane biegi nie były utrudnieniem dla mieszkańców Józefowa.

137. 2024-07-15
Panie Burmistrzu, niedawno budżet Józefowa został zmodyfikowany w celu zapewnienia środków na wykupienie działek pod rozbudowę sieci wodociągowej w pasie drogi ul. Kormoranów. W związku z tym chciałbym dopytać się o status wykupy wspomnianych działek oraz kiedy planowane jest dokończenie budowy wodociągu dla ul Kormoranów?
-- Michał
Odpowiedź:

Dzień dobry. Ul. Kormoranów na odcinku od ul. Gołębiej do ul. Bema jest sukcesywnie regulowana. Obecnie kolejna z nieuregulowanych działek jest w trakcie nabycia.  Na tym odcinku drogi pozostaje do nabycia 5 działek w tym jedna również do wydzielenia gruntu pod drogę. Jeśli działki uda się wykupić jeszcze w tym roku to będę rekomendował budowę już w 2025 r.

138. 2024-07-11
Witam. Panie Burmistrzu.
Kto wymyślił chore godziny pracy PSZOK. Dlaczego w tygodniu nie można rano oddać odpadów ??
Pomimo że pracownicy na PSZOK są i mogą wskazać kontener do którego można wyrzucić dana rzecz.
Place tu podatki, a mam trzymać np. kartony po meblach tygodniami zanim zgram swój grafik w pracy z grafikiem otwarcia PSZOK..???
PSZOK powinien być otwarty w tygodniu od rana. Bo nie każdy ma czas popołudniami, a tym bardziej że z moich obserwacji wnikliwych wynika że w ciągu dnia na PSZOK znajduje się ciągle pracownik, który siedzi w budynku i bąki zbija zamiast przyjmować odpady. !!! Proszę o zmianę godzin pracy PSZOK np. na środy ale cało dzienne otwarcie a nie od 14. Dziękuję
-- Rafał
Odpowiedź:

Dzień dobry. Dotychczas Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych czynny był jedynie w soboty. Obecnie tj. od lipca 2024r. dodatkowo czynny jest również w środy, w godz. 14-20. Godziny otwarcia punktu wynikają z organizacji pracy Zakładu Obsługi Piękne Miasto, którego pracownicy obsługują mieszkańców w PSZOK. Obecność pracowników w pozostałym czasie na terenie obiektu wynika z realizacji innych zadań. Pracownik przebywający od poniedziałku do piątku w budynku administracyjnym zobowiązany jest do ważenia pojazdów odbierających odpady sprzed nieruchomości. Nie ma on możliwości opuszczenia stanowiska pracy. Jednocześnie przypominam, że odpady segregowane papieru, szkła i tworzyw sztucznych odbierane są sprzed posesji, zgodnie z uzgodnionym harmonogramem.

Funkcjonowanie PSZOK jest finansowanie z opłat mieszkańców „za odpady” i musimy rozważnie podchodzić do wydatków w tym zakresie, aby nie spowodować wzrostu tych kosztów. Pozdrawiam.

139. 2024-07-10
Dzień dobry Panie Burmistrzu moje pytanie czy będą państwo budować bloki TBS na ulicy Zawiszy Czarnego a Piaskowa.Czy mieszkańcy z budynków drewnianych będą mieć szansę aby zamieszkać na takim osiedlu.Kontaktujac się z Pana pracownikami dostałam inf.ze tak w ciągu 5 lat.Ale pierw będą rozebrane wszystkie budynki w koło tego terenu.Tylko że ja mieszkam razem z moją rodzina w takim budynku i nie chcemy iść do lokalu na odludziu Józefowa czyli n a ul.Wiazowska lub Rejtana.Jestesmy w centrum Józefowa od lat i chcemy tu mieszkać.Dlatego czy będzie możliwość wybudowania takiego osiedla.Z poważaniem.
-- Kinga
Odpowiedź:

Dzień dobry. Planowana jest budowa budynków wielorodzinnych TBS na działkach należących do Miasta w rejonie ul. Piaskowej i ul. Zawiszy 22. Jednak zarówno termin rozpoczęcia inwestycji oraz kryteria ich najmu na ten moment nie są znane. Warunkiem niezbędnym do rozpoczęcia budowy będzie wcześniejsze wykwaterowanie drewnianych budynków komunalnych znajdujących na ww. terenach, które kolidują z przyszłą inwestycją. Mieszkańcy otrzymają propozycje zamiany mieszkań dostosowane do ich potrzeb i możliwości miasta. Pragnę zaznaczyć, że obecnie budowane budynki komunalne przy ul. Wiązowskiej są w pełni wartościowe i dobrze połączone komunikacją miejską z centrum Miasta. Z poważaniem.

140. 2024-07-08
Witam Pana Burmistrza
Dziękujemy za remont ul. Sadowej ,
Napisałam e-maila do urzędu w sprawie nasadzeń róż na terenie przeznaczonym na zieleń przy chodnikach. Otrzymałam odpowiedz że co do zasady krzewów się nie sadzi w pasie drogowym . Jednak na ul. Sobieskiego są nasadzone róże i nawet dziki im nie szkodzą.
Pas zieleni pomiędzy ogrodzeniami, a chodnikiem ma szerokość od 0,5 m 1,5 m -
utrzymanie trawy jest na tym terenie nierealne .
Może Pan Burmistrz uzna za zasadne upiększenie remontowanego odcinka ul. Sadowej od 11 Listopada do Willowej a mieszkańcy tego odcinka ulicy będą wdzięczni
pozdrawiam.
-- Zdzisława
Odpowiedź:

Dzień dobry. Dziękuję za podziękowania. Nasadzenia roślinne w pasy zieleni przy drogach gminnych realizowane są sukcesywnie, w ramach posiadanych środków finansowych. Aranżacja zieleni w pasie drogowym ul. Sadowej zostanie rozważona do realizacji. Pozdrawiam.

< 1 ... 12 13 14 15 16 ... 296 >
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Akceptuję politykę prywatności portalu. zamknij