Józefów. Portal Urzędu Miasta. Ładowanie...

Zgłoś posiadanie schronu

20 marca 2025

Zgodnie z ustawą z dnia 5 grudnia 2024 roku o ochronie ludności i obronie cywilnej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1907 ze zm.): „Właściciel, użytkownik wieczysty lub zarządca obiektu budowlanego albo jego części, które przed dniem wejścia w życie ustawy pełniły funkcję budowli ochronnej, w szczególności stanowił schron albo ukrycie, jest obowiązany zawiadomić o tym fakcie właściwego miejscowo wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w terminie 90 dni od dnia wejścia w życie ustawy (art. 207 ust. 3 Ustawy), tj. do 31 marca 2025 roku.

Zgłoszenie można:

  • przesłać drogą elektroniczną na adres: um@jozefow.pl,
  • przesłać pocztą na adres: Urząd Miasta Józefowa, ul. Kardynała Wyszyńskiego 1, 05-420 Józefów,
  • złożyć osobiście w BOK Urzędu Miasta Józefowa, ul. Kardynała Wyszyńskiego 1, 05-420 Józefów.

W zgłoszeniu trzeba uwzględnić:

  • adres nieruchomości,
  • numer działki,
  • tytuł prawny do nieruchomości (np. własność, użytkowanie wieczyste, zarządca obiektu),
  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej:
  • imię i nazwisko,
  • adres do korespondencji,
  • numer telefonu,
  • adres e-mail.

Warto pamiętać, że zgłaszać należy wyłącznie obiekty, które rzeczywiście pełniły dawniej funkcję ochronną, a nie zwykłe piwnice czy inne nieprzystosowane miejsca.

Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Akceptuję politykę prywatności portalu. zamknij