Zgłoś posiadanie schronu
20 marca 2025
Zgodnie z ustawą z dnia 5 grudnia 2024 roku o ochronie ludności i obronie cywilnej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1907 ze zm.): „Właściciel, użytkownik wieczysty lub zarządca obiektu budowlanego albo jego części, które przed dniem wejścia w życie ustawy pełniły funkcję budowli ochronnej, w szczególności stanowił schron albo ukrycie, jest obowiązany zawiadomić o tym fakcie właściwego miejscowo wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w terminie 90 dni od dnia wejścia w życie ustawy (art. 207 ust. 3 Ustawy), tj. do 31 marca 2025 roku.”
Zgłoszenie można:
- przesłać drogą elektroniczną na adres: um@jozefow.pl,
- przesłać pocztą na adres: Urząd Miasta Józefowa, ul. Kardynała Wyszyńskiego 1, 05-420 Józefów,
- złożyć osobiście w BOK Urzędu Miasta Józefowa, ul. Kardynała Wyszyńskiego 1, 05-420 Józefów.
W zgłoszeniu trzeba uwzględnić:
- adres nieruchomości,
- numer działki,
- tytuł prawny do nieruchomości (np. własność, użytkowanie wieczyste, zarządca obiektu),
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej:
- imię i nazwisko,
- adres do korespondencji,
- numer telefonu,
- adres e-mail.
Warto pamiętać, że zgłaszać należy wyłącznie obiekty, które rzeczywiście pełniły dawniej funkcję ochronną, a nie zwykłe piwnice czy inne nieprzystosowane miejsca.