Szkoła Podstawowa nr 1 im. Olofa Palmego w projekcie „Mazowiecka Szkoła Przyszłości”
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Olofa Palmego została zakwalifikowana do realizacji projektu „Mazowiecka Szkoła Przyszłości” planowanego na obszarze Regionu Warszawskiego Stołecznego dofinansowanego ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, Priorytet VII „Fundusze dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu”, Działanie 7.2 „Wzmocnienie kompetencji uczniów”.
W ramach projektu szkoła otrzyma następujące wsparcie:
- wyposażenie pracowni szkolnej w sprzęt do prowadzenia zajęć eksperymentalnych i interdyscyplinarnych z którego uczniowie będą korzystali podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych;
- dostęp do aplikacji rozwijających kompetencje kluczowe oraz społeczno-emocjonalne, dla 160 uczniów w trakcie realizacji Projektu;
- środki finansowe na finansowanie zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe dla uczniów o wartości 11200 zł. Kwota ta zostanie przeznaczona na zapłatę wynagrodzenia dla nauczycieli za przeprowadzenie dla uczniów zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe;
- dostęp do wycieczek warsztatowych o tematyce ekologiczno – klimatycznej dla 60 uczniów;
- warsztaty dla 2 nauczycieli z zakresu kształtowania kompetencji kluczowych ze szczególnym uwzględnieniem efektywnego uczenia się;
- warsztaty dla 2 nauczycieli z pracy metodą eksperymentu ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania analitycznego myślenia oraz wyciągania wniosków.
Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji w wybranych szkołach podstawowych/ponadpodstawowych ogólnokształcących z terenu Regionu Warszawskiego Stołecznego, których uczniowie osiągają niskie wyniki edukacyjne.
Do projektu zostały zgłoszone wszystkie trzy szkoły podstawowe, dla których Miasto Józefów jest organem prowadzącym, jednak do projektu została zakwalifikowana tylko Szkoła Podstawowa nr 1 im. Olofa Palmego. Kryterium branym pod uwagę przy wyborze szkół były wyniki egzaminów ósmoklasistów z ostatnich dwóch lat.
Efektami projektu będą między innymi rozwój kompetencji kluczowych oraz społeczno-emocjonalnych uczniów uczestniczących w projekcie, jak również nabycie kompetencji i kwalifikacji w zakresie pracy metodami aktywnymi przez nauczycieli uczestniczących w projekcie.