Józefów. Portal Urzędu Miasta. Ładowanie...

Zobacz odpowiedzi



Ilość: 2557

Lp. Data Pytanie / Odpowiedź
1. 2022-06-05
Niestety z uwagi na ograniczenia zmuszony jestem podzielić mojej pytanie na dwie części :-) Według mojej opinii prawdopodobnie nie zostaną osiągnięte zakładane cele, a jedynie nastą pogorszenie sytuacji "parkingowej" mieszkańców naszego osiedla. Sugeruję zmianę organizacji ruchu na ulicy Górnej na jednokierunkową (analogicznie jak przy szkole nr 1) oraz organizację miejsc parkingowych dla mieszkańców i gości osiedla Słoneczna Polana (analogicznie jak w przypadku osiedla Apartamenty Józefów). Będę wdzięczny za Pańską opinię w tej sprawie. Ps. Nie jestem ekspertem, ale według mojej skromnej wiedzy aktualne znaki D-5 i B-31 zostały ustawione błędnie.
-- Grzegorz Dudkiewicz
Odpowiedź:

Szanowny Panie. Zmiana organizacji ruchu na ulicy Górnej wprowadzona była ze względu na liczne wnioski mieszkańców Józefowa (w tym osiedla przy ulicy Górnej 21, 23), policji (Kierownika Ogniwa II Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Otwocku ) i Straży Miejskiej oraz skarg firm, które miały problemy aby przejechać ulica dużymi samochodami (m.in. śmieciarkami). Zmiany zostały wprowadzone po konsultacji i akceptacji organu zarządzającego ruchem drogowym w naszym mieście, tj. Starostą Otwockim (Wydział Komunikacji i Transportu, Inżynier Ruchu).

Zakaz postoju poprawia bezpieczeństwo na łuku drogi i eliminuje niepożądane, często konfliktowe  sytuacje, również z udziałem pieszych i rowerzystów (w tym młodzieży i dzieci). Pozostawienie możliwości parkowania u niektórych kierowców być może wymuszało zwolnienie, ale  wielokrotnie stwarzało niebezpieczne sytuacje, co było jednym z powodów apeli mieszkańców i służb  o rozwiązanie  tej sytuacji.

Znaki zostały poprawione, dziękuję za informację.

2. 2022-06-05
Szanowny Panie Burmistrzu, jestem mieszkańcem Józefowa od urodzenia (a to ponad pół wieku) i aktualnie mieszkańcem osiedla Słoneczna Polana przy ulicy Górnej. W ostatnich dniach nastąpiła zmiana organizacji ruchu oraz oznakowanie, które w skuteczny sposób pozbawiło mnie możliwości parkowania samochodu w bezpośredniej odległości od domu. Zakładam, że podyktowane to było udrożnieniem naszej ulicy oraz zwiększeniem bezpieczeństwa w tym miejscu. Paradoksalnie ciasny zakręt oraz ustawione przy chodniku samochody powodowały dotychczas ograniczenie prędkości przejeżdżających w tym miejscu samochodów (bez potrzeby budowy progów zwalniających). Paradoksalnie zmiana ta może przyczynić się do zwiększenia zagrożenia dla przechodniów, głównie dzieci zmierzających do pobliskiej szkoły. cdn
-- Grzegorz
Odpowiedź:

(Odpowiedź zamieszczono po drugiej części pytania)

3. 2022-05-30
Kiedy przewidziany jest asfalt na ul.Jalowcowej i Luksusowej.
Czy podczas przygotowania ulicy do położenia drogi utwardzonej/asfaltu wy inne są drzewa rosnące na terenie ulicy?
-- Jolanta
Odpowiedź:

Obecnie nie ma planów modernizacji ulic Jałowcowej i Luksusowej.

Odpowiadając na drugą część pytania -  utwardzanie ulic, podobnie jak realizacja innych przedsięwzięć budowlanych, nieuchronnie wiąże się z wycinką drzew kolidujących z inwestycją. Należy zatem założyć, że w przyszłości, podczas modernizacji tych ulic niektóre drzewa będą musiały zostać usunięte. Niemniej zawsze kładziemy duży nacisk aby możliwie zminimalizować te straty.

4. 2022-05-29
Dzień dobry,
Panie Burmistrzu czy jest szansa że Józefów zacznie starać sie o wyświetlacze z informacjami o pociągach na stacjach kolejowych? Jest to bardzo wygodne przy dynamicznych sytuacjach na naszej kolei.
-- Marek
Odpowiedź:

Dzień dobry. Zwróciłem się z takim pytaniem do PKP PLK i otrzymałem informację, że System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (czyli wspomniane wyświetlacze) został przewidziany w ramach prac modernizacyjnych linii kolejowej nr 7.

5. 2022-05-27
W związku z planowaną przebudową ul. Matejki zaznaczono bardzo dużo drzew do wycięcia, niektóre naprawdę piękne i okazałe. Duża część w mojej ocenie mogłaby zostać ocalona. Wygląda to przerażająco. Na Laskowej udało się przecież zostawić sosnę na chodniku. Zamiast leśnego charakteru będziemy mieli wszędzie beton. Pojawiły się na drzewach kartki jakiegoś mieszkańca z protestem. Czy Pan Burmistrz widział zakres wycinki? Może jednak trzeba się zastanowić i zmodyfikować trochę plany, aby ocalić chociaż część dzrew.
-- Agnieszka
Odpowiedź:

Przebieg ciągu pieszo – rowerowego w ul. Matejki w trakcie projektowania był wielokrotnie, dogłębnie analizowany w celu jego dostosowania do obowiązujących warunków technicznych jak i ochrony możliwe jak największej liczby drzew. Dlatego wprowadzono zmiany, które pozwoliły na zmniejszenie liczby drzew przeznaczonych do wycinki w stosunku do pierwotnego projektu:

- Wprowadzono liczne meandry, dzięki którym ostatecznie planowaną wycinkę udało się ograniczyć z pierwotnej liczby 100 do ok. 40 drzew, z czego blisko połowa jest o obwodach do ok. 50-60 cm.

- Po konsultacjach z projektantem ścieżki oraz Hydrosferą zdecydowano o przebudowie otoczenia pompowni ścieków zlokalizowanej przy ul. Matejki co dzięki czemu zamiast czterech drzew o łącznym obwodzie pnia 463 cm, do wycinki zostały przeznaczone 3 drzewa o łącznym obwodzie pnia 194 cm.

- Podczas przygotowania przetargu na roboty budowlane, w trosce o zieleń, w Opisie Przedmiotu Zamówienia umieszczany jest zapis, że Wycinka każdego z drzew może nastąpić jedynie po dokonaniu tyczenia geodezyjnego i akceptacji przez Inspektora Nadzoru oraz Zamawiającego.

Temat budowy ścieżki rowerowej był wielokrotnie poruszany podczas posiedzeń Komisji Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska oraz na posiedzeniu Rady Miasta. Stanowisko Rady Miasta  zostało przedstawione na sesji 26 maja: http://jozefow.bip.eur.pl/public/get_file.php?id=554144

Ochrona przyrody jest dla nas niezwykle ważna. Wytyczanie ścieżek rowerowych to jednak również przejaw troski miasta o środowisko i element szerszej polityki dążącej do zmniejszenia ruchu samochodowego na rzecz pieszo-rowerowego. Niepodważalnym argumentem jest również bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, które – ze względu na coraz większy ruch na ulicy Matejki -  jest zagrożone. Budowa ciągu pieszo-rowerowego w ul. Matejki będzie efektem kompromisu między ochroną zieleni a bezpieczeństwem.

6. 2022-05-27
W 2021 r. na ul. Laskowej zmieniono nawierzchnię. Mieszkańcy złożyli prośbę o zamontowanie progów zwalniających. Z rozmów z pracownikami urzędu pod koniec inwestycji wynikało , ze mają one zostać zamontowane i trwają prace przygotowawcze, ale minęło wiele miesięcy a progów nie ma. Proszę o informację kiedy progi pojawią się na ul. Laskowej. Remont na ul. Skłodowskiej spowodował znaczne zwiększenie ruchu na tej ulicy, samochody pędzą bo nawierzchnia dobra i jest naprawdę niebezpiecznie.
Pozdrawiam
-- Agnieszka
Odpowiedź:

W ul. Laskowej nie ma obecnie planów budowy progów zwalniających. Niemniej będziemy obserwować ruch na tej ulicy i nie wykluczamy takiego rozwiązania w przyszłości. Pozdrawiam.

7. 2022-05-20
Panie Burmistrzu
W tamtym roku na inwestycje np na. ul Sienkiewicza miasto wydalo na przetarg 911tys PLN (ulica, ktora jest remontowana to 750m) w tym roku na ul. Polna przeznaczono tylko 700tys PLN mimo iz odcinek razem z Bema ma 950m (200m wiecej niz Sienkiewicza) + potencjalnie mialy powstac chodniki i sciezki na ulicy Polnej. Niespominajac co sie dzieje na rynku i jak ceny poszly do gory w stosunku do zeszlego roku jak to jest mozliwe,ze na dluzszy oddcinek drogi i wiekszy zakres prac miasto wyklada mniej pieniedzy - juz drugi przetarg upadl. Wyglada to jak jakby z zalozenia miasto chcialo aby ta inwestycja sie nie udala...prosze o wyjasnienia z rozbieznosci m vs PLN i jak miasto zamierza "uratowac" ta inwestycje.
-- Mieszkaniec
Odpowiedź:

Dzień dobry. Zadanie „Przebudowa pasa drogowego ul. Polnej (Przybosia-Bema) wraz z ul. Bema (Polna do nr 51)” obejmuje swoim zakresem jezdnię na odcinku ok 481 mb w ul. Polnej oraz ok. 106 mb ul. Bema, czyli łącznie 587 mb., nie 950 mb. Ponadto dla ul. Polnej i Bema założono budowę łącznie 3 progów zwalniających a dla ul. Sienkiewicza aż 6. W ul. Polnej projekt zakłada odwodnienie na dostępne pobocze chłonne, a na ul. Sienkiewicza - z uwagi na wąski i bardzo zainwestowany pas drogowy - konieczne było wykonanie tzw. drenażu francuskiego. Różnic w zakresie dokumentacji technicznej jest więcej i dlatego nie można stosować takich samych wyliczeń.

Podstawowy zakres przetargów obejmował wykonanie jedynie jezdni w ul. Polnej i ul. Bema, a chodniki i ścieżka rowerowa stanowiły opcję, która może - ale nie musi - zostać wykonana, w zależności od dostępnych środków i która nie była objęta ww. szacowaniem ani zabezpieczeniem środków na ten cel w budżecie.

Uwzględniając m.in. gwałtowny wzrost cen rynkowych, na podstawie kosztorysów oraz wskaźników zmiany cen GUS dla cen produkcji budowlano – montażowej, wartość szacowana dla ww. zadania w ulicy Polnej i Bema została w maju br. określona na poziomie ponad 1,2 mln zł. brutto. Kwota 700 tyś zł. zabezpieczona na ten cel w Uchwale budżetowej na 2022 rok nie jest z oczywistych względów tożsama z aktualną wartością szacowaną zadania, bo szacunki pochodziły sprzed ponad pół roku.  Uzyskanie w przetargu ofert zbliżonych do aktualnej wartości szacowanej (ok. 1,2 mln zł.) daje podstawę do wnioskowania do Rady Miasta o zwiększenie środków na dane zadanie. Niestety do tej pory złożone oferty przekraczały ją o blisko 1 mln zł. W związku z tym modernizacja ulicy może zostać przełożona w czasie, ale nie zostanie zaniechana.

8. 2022-05-19
Uprzejmie proszę o odpowiedź na pytanie, czy Józefów będzie tworzył na terenie miasta park z alejkami i ławkami, generalnie miejsce dla rekreacji?
Uważam, że w mieście brakuje takich inwestycji, a niestety żadnego parku dotąd Józefów nie posiada.
Bardzo dobrym miejscem byłaby rekultywowana przestrzeń w lesie (teren byłego wysypiska, mieszczący się za cmentarzem), na którym można by stworzyć miejsce naprawdę ciekawe i odwiedzane przez mieszkańców. Jest tam dobry widok na centrum Warszawy, ponadto wzniesienie zimą jest wykorzystywane przez dzieci jeżdżących na sankach i aż prosi się aby na wzniesieniu zrobić alejki, postawić ławki i zasadzić jakieś krzewy/drzewa.
-- Tomasz
Odpowiedź:

Dzień dobry. Biorąc pod uwagę leśny charakter Józefowa przyjmujemy, że mieszkańcy mają łatwy dostęp do obszernych terenów zielonych. Dlatego zamiast większych przestrzeni wypoczynkowych stawiamy na dodatkowe - mniejsze i rozproszone mikrostrefy zieleni, jak np. parki kieszonkowe. Sukcesywnie uporządkowywane i urządzane są również istniejące tereny rekreacyjne, co czeka w niedalekiej przyszłości m.in. józefowski brzeg Świdra. Wierzę, że takie zagospodarowanie przestrzeni miejskiej pozwoli na przyjemny odpoczynek mieszkańcom różnych części Józefowa.

9. 2022-05-18
Szanowny Panie Burmistrzu,
zauważyłam problem ze spowalniaczem na ul. Polnej, na wysokości sklepu Stokrotka. Mieszkańcy traktują garb jak przejście dla pieszych, często wchodząc prosto pod koła nadjeżdżających samochodów. Jest to nie tylko niebezpieczne, ale również prowadzi do awantur i wybuchów agresji.
Czy można coś z tym zrobić? Np. zamontować barierki uniemożliwiające wejście na spowalniacz? Ewentualnie proponuję ustanowienie w tym miejscu odpowiednio oznaczonego, legalnego przejścia dla pieszych.
Pozdrawiam
-- Katarzyna
Odpowiedź:

Szanowna Pani. Przeanalizujemy możliwość poprawy bezpieczeństwa na tym odcinku ulicy Polnej. Pozdrawiam.

10. 2022-05-17
Panie Burmistrzu,
Czy moze istnieje szansa na poprawe/przebudowę progów zwalniających na ulicy Polnej? Obecne sa juz mocno wyeksploatowane przez blisko 20 lat. Nie sa juz one takie równe jak nowe. Mowa szczególnie o odcinku 3maja do Wawerskiej.
Pozdrawiam.
-- Adam
Odpowiedź:

Obejrzałem spowalniacze na tym odcinku Polnej i nie stwierdziłem wad w ich konstrukcji. Proszę o bezpośredni kontakt z Referatem Gospodarki Komunalnej (22 779 00 55) i wskazanie o które progi chodzi

< 1 2 3 ... 256 >
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Akceptuję politykę prywatności portalu. zamknij