e-Doręczenia dla przedsiębiorców - ważne terminy
Nowy obowiązek przedsiębiorców wpisanych do CEIDG
Przedsiębiorcy, którzy zarejestrowali działalność gospodarczą w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej do 31 grudnia 2024 r. będą zmuszeni do utworzenia lub podania adresu do e-Doręczeń podczas pierwszej dokonywanej aktualizacji wpisu, (zmiana, zawieszenie, wznowienie działalności). Obowiązek ten obowiązywać będzie od 01 lipca 2025 r. Pozostali przedsiębiorcy adres do e-Doręczeń muszą mieć od 01 października 2026 r.
Nawet jeśli przepisy dają sporo czasu na założenie adresu do e-Doręczeń, zalecamy złożyć wniosek odpowiednio wcześniej. Utworzenie adresu i skrzynki do e-Doręczeń może potrwać kilka dni.
Szczegóły na: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/004495#4
Wniosek dot. adresu do e-Doręczeń można złożyć osobiście w naszym urzędzie gminy na druku CEIDG-1 lub on-line https://www.biznes.gov.pl/pl/e-uslugi/00_0709_00
Aby utworzyć Konto przedsiębiorcy lub zalogować się do serwisu Biznes.gov.pl potrzebujesz profilu zaufanego albo e-dowodu.
Terminy dla firm z CEIDG
CEIDG |
Kiedy trzeba mieć adres do e-Doręczeń |
Jak to zrobić |
przedsiębiorcy zarejestrowani do 31.12.2024 |
od 1.10.2026 |
|
przedsiębiorcy zarejestrowani do 31.12.2024, którzy złożą wniosek o aktualizację wpisu w CEIDG po 30.06.2025 |
w momencie składania wniosku o aktualizację wpisu (zmiana, zawieszenie, wznowienie działalności) w CEIDG |
|
przedsiębiorcy rejestrujący się od 1.01.2025 |
w momencie rejestracji działalności w CEIDG |